US Life | Twenty ²


Venture outside your comfort zone.
The rewards are worth it.
-- Tangled --


我人生21年来第一个寒假就这样结束了。
1月尾开学到现在忙忙碌碌居然完全没有时间写部落格,真的愧对我自己。
连手账也没有什么更新,课业算是蛮重的,又还有打两份工.....
所以从早到晚几乎都没有什么时间休息.... 功课都赶不完了谁有时间休息啊!!
星期一三有三节连续且在不同学院内上的课,星期二四早上八点就开工,
平时就偶尔晚上工作4个小时至5个小时,反正就是行程表排得满满的,
如果要找我大概也只剩下吃饭时间?

不过我也不知道为什么,我一忙起来那种作息突然就回归正常了!
毕竟已经不正常一段时间了,上一个学期即使课也很多但难度不高而且空挡很多,
所以常常跑回宿舍睡觉,晚上也不知道都在做什么哈哈哈 = =
结果这次从早忙到晚,晚上读了一点书脑袋就累得完全不能运作,
所以只好每次早早上床按手机睡觉了。
而且觉得自己有一点小进步,我在我人生的第21年终于!终于可以自己听到闹钟起床了!
我以前在家的时候根本就是set 10个闹钟我几乎是一个也听不到,
现在我居然靠自己起床,没有叫我妈妈打电话叫醒我!!
可能对大家来说自己起床是一件很基本的事,
可能你们也完全get不到为什么我不能自己起床,
但是没办法我大部分时候真的有时会沉睡到听不到闹钟的地步,当然现在也是啦....
而且OppoR9s有一个缺点,它的系统只允许我设置10个闹钟。
怎么可能够???????

反正这个学期就这样忙忙碌碌的开始了,之前假期的时候真的好想找大家视讯什么的,
可是根本没有几只小猫要理睬我,难道在一个有时差的地方生活就会失去朋友的吗 = =
anyways现在我自己也忙到脚不沾地,也没什么时间去想大家了啦。
之前刚开学的时候还会因为看到大家的新年story一直在羡慕觉得寂寞,
现在那种story少了,我也忙了,所以倒算是乐在其中。
对自己的改变也觉得有些Amazing,因为我完全没有预料到会这样哈哈哈。
对不起啦我完全没有想过自己可能会有听到闹钟声而醒来的一天!

然后就是之前说要写的Orlando游记。
老实说Orlando这个地方真的没有什么有趣的东西,
我认为如果这个城市没有Disney world和Universal Studio,
去那里的人根本就不知道要做什么 = =
btw 在迪士尼倒数真的是一个让人后悔的决定哈哈哈哈哈哈挤到怀疑人生!!!
然后我真的有点忙啦,这篇也是匆匆忙忙在工作之后想Update一下自己的近况才写的,
所以就等下次分享啦!!


祝大家安好噢 ♥



It was my first ever winter break in my life.
I went to Universal Studios and the one and only Disneyworld in Orlando, which made my winter break more interesting and fun, but of course, the most important part is I was able to spend the whole last week of 2019 with Ying Qing!!! (I was actually trying to translate my blog post, but I gave up because I couldn't make my English make sense after translating lmao)

I was supposed to write a blog post about my trip to Orlando and was looking forward to taking lots of great photos during my trip (and a Vlog too), but to be honest, I didn't get to enjoy the Florida culture very much at Orlando, so almost all of my pictures were taken in the theme parks, which are nice too, but I'm still a culture-like person so I'm hoping to explore Florida more if I have a chance to go there again.

Well, I'm still sharing this Disneyworld Countdown firework scene because I don't think I will be going to countdown at Disney anytime in the future, it's REALLY CROWDED lmao.



Anyways, here comes my second semester in Drake.
I have been working for two jobs since winter break and I'm taking the maximum credit that I could take this semester, so I'm extremely busy. Even so, I realize I'm still constantly procrastinating and chilling at the same time (like what I'm doing now lol). Unexpectedly, this busy schedule actually helps me with my sleep cycle because I would be SO SO SO tired every day and will go to bed earlier than I thought I would.
Maintaining social life, sleep cycle and homework IS HARD. But it's fine, I'm surviving still!!!
(I still have a lot of friends don't worry ♥)

For a person who doesn't wake up upon the alarm ring, I have made good progress (?)!!!
I can finally wake up by myself without my mum calling me from the other side of the world!!!
- FEELING PROUD OF MYSELF -
(why does Oppo only allows 10 alarms!!!!!!)

Ok guys I have tried my best to write in English ♥
Let me know how you guys felt reading this!!!!

留言

這個網誌中的熱門文章

高中新生活。

廿你 / 2016年学长团高三叙别会 【一】

PASKAL: 一部必看的马来西亚电影

青涩 | 回忆